Przeczytane we wrześniu

Jak zaznaczałam na początku tego cyklu, to nigdy nie miało być wyzwanie i nie zamierzałam się z nikim licytować na ilość, z kronikarskiego obowiązku informuję jednak, że we wrześniu przekroczyłam pułap pięćdziesięciu dwóch książek. A czytałam w tym miesiącu:

  1. „Żelazną Radę” Chiny Miéville’a, którą męczyłam z przerwami chyba od kwietnia. Nie dlatego, żeby to była zła książka. Nie jest zła. Nie jest też nudna. W zasadzie nie wiem, co — poza tłumaczeniem, które w tej akurat kwestii chyba nie ma wiele do rzeczy — jest nie tak. Być może wolno się rozkręca. Albo to kwestia bohaterów, których losami jakoś trudno jest zacząć się przejmować.
  2. „Co nas nie zabije” Davida Lagercrantza. Recenzja tutaj.
  3. „La vida difícil”, czyli zbiór opowiadań Sławomira Mrożka w przekładzie na hiszpański.
  4. „Drach” Szczepana Twardocha. Dobra książka, tylko zakończenie z dupy. No chyba że autorowi zależało na przekazaniu morału „nie zdradzaj żony, to się zawsze źle kończy”. Czyniłoby to jednak całą koncepcję powieści tak bezdennie głupią, że odrzucam tę możliwość. Coś tu po prostu nie wyszło.
  5. „Strzały w Stonygates” Agathy Christie
  6. i „Kieszeń pełną żyta” tejże. Taką właśnie Christie lubię: zamknięte grono podejrzanych z kręgu rodzinnego i panna Marple na tropie.

Uwielbiam pannę Marple. Prawdopodobnie będę czytać o jej śledztwach też w październiku. Czasem jak się przyczepie do jakiegoś autora albo cyklu, czytam aż mi nosem nie wyjdzie.

5 uwag do wpisu “Przeczytane we wrześniu

  1. Panna Marple górą! 🙂
    Też tak mam, że jak zacznę jakiegoś autora czy serię to potem czytam wszystko – często w ten sposób odkrywam, że wszystkie są pisane na jedno kopyto 😛

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

