Przeczytane w lutym 2016

W lutym nie czytałam dużo. Nie pisałam też notek. Zdziwiło mnie to, myślałam bowiem, że zmiany w życiu raczej zwiększą ich częstotliwość. Tymczasem nowa praca — wreszcie na etacie — odciągnęła mnie chwilowo od innych rzeczy. Taki urok nowości, jak sądzę.

Przejdźmy jednak do rzeczy, zanim zacznę rozpływać się nad Multisportem, pakietem medycznym i całą resztą. Oto krótka lista przeczytanych pozycji.

  1. „Długa utopia” Baxtera i Pratchetta — dobra książka, choć trochę mało w niej pratchettowskiego humoru, zaś opis funkcjonowania Następnych, czyli swego rodzaju nadludzi, nie do końca mnie przekonuje.
  2. „Goła pionierka” Kononowa — przeczytałam, bo zachęcił mnie wywiad z tłumaczem, który o dziele wypowiada się następująco: „Szukając polskiego idiomu tej prozy, która mówi o doświadczeniu frontowym piętnastoletniej cekaemistki jej własnymi nieporadnymi słowami, postanowiłem utrwalić w pamięci czytelników coś, co było doświadczeniem pokoleniowym dziesiątków tysięcy młodych ludzi w PRL-u, a mianowicie mowę wykładowców studium wojskowego (…). Odtworzyłem w nim zarówno styl mowy, jak i condition humaine bohaterki”. Nie jest to łatwa lektura, i to nie ze względu na język, ale bardzo dobra.
  3. „Nadchodzi” Orbitowskiego — zbiór opowiadań, moim zdaniem nieco nierówny. Dobry był pierwszy i ostatni tekst, te pomiędzy pozostawiały niedosyt.
  4. „Święty Wrocław” tegoż — wciągająca powieść, nie powiem, ale zakończenie rozczarowujące.
  5. „Szczygieł” Donny Tartt — porządna, przyzwoita powieść. Dobrze się czyta. W sam raz, żeby podarować wujkowi albo cioci.

I tyle. Próbowałam też ponownie przeczytać „Chłopów”, ale mi nie szło, podobnie jak zbieranie się do pisania. No nic, mam nadzieję, że w marcu ogarnę się przynajmniej z tym drugim.

Ps. Niniejszym ogłaszam, że możecie do mnie teraz pisać maile na adres kobietalemur@mail.com

Jedna uwaga do wpisu “Przeczytane w lutym 2016

Skomentuj

