Konektory logiczne, spinacze do bielizny

Chcę coś napisać, ale w tym tygodniu słowa nie chcą się składać, myśli nie chcą się składać, nic nie chce się składać, nawet ubrania. Nie ma w tej sytuacji szans na spójny wywód, wstęp — rozwinięcie — zakończenie, do pralki — na suszarkę — do szuflady, trzy argumenty za, trzy argumenty przeciw, konektory logiczne, spinacze do bielizny.

Mogłabym napisać o tym, że pewna część pomyj wylewanych na Natalię Przybysz jest wynikiem zaklinania rzeczywistości: „Mnie się to nie przydarzy, bo przecież się zabezpieczam, a seks uprawiam wyłącznie po głębokim namyśle” — klaruje, głównie samemu sobie, choć nie w zaciszu własnej głowy, jeden z drugim i jedna z drugą — „A jeśli nawet do tego dojdzie, to znam lepszy sposób przyjmowania leków na wrzody, nie, żeby była okazja korzystać, ale znam. Ergo, kobita sama sobie winna.”. To jest bardzo wygodna postawa i bardzo dobrze pomaga na spokojny sen w zastanej rzeczywistości. Jednak nawet najspokojniejszy sen — chciałoby się powiedzieć — nie oznacza, że nie obudzisz się z ręką w nocniku.

Mogłabym też opowiedzieć, jak byłam na piwie z Anką i gadałyśmy o pracy, remontach, jak również o sposobach układania jedzenia w lodówce i konieczności parowania skarpetek na bieżąco, zupełnie jak stateczne panie przed trzydziestką, którymi ostatecznie jesteśmy, a potem ona poszła na czwórkę, a ja na dwudziestkę i miałam jeszcze kwadrans do odjazdu, więc wstąpiłam do nocnego po papierosy i sprzedawca poprosił mnie o dowód osobisty. Tak mnie to przyjemnie zaskoczyło, że natychmiast napisałam o tym Ance i jeszcze wrzuciłam status na fejsa. Po czym zaczęłam myśleć. Bo z czego tu się tak naprawdę cieszyć? Wiadomo, młodsza znaczy ładniejsza. Ale czy to musi być dla kobiety jakaś centralna wartość? Ostatecznie lepiej jest mieć lat dwadzieścia siedem niż siedemnaście: więcej się zdążyło zgromadzić wiedzy i doświadczeń, więcej się może, jest się traktowaną poważniej (Celowo piszę „poważniej”, a nie „poważnie”, bo poważne traktowanie kobiety nadal nie jest regułą). Logicznym byłoby zatem cieszyć się z uznania dla mądrości przychodzącej z wiekiem, a nie z wyglądu z tymże wiekiem nielicującego. Z drugiej strony, jak się z czegoś cieszyć można, to dlaczego nie? Cieszenie się jest zdrowe. Zupełnie jak brukselka.

8fed32377a7e469176c4c5ae4c736302
Niech te małe puchate lemurki osłodzą wam moje marudzenie

Mogłabym również wyznać, że czasem najchętniej odcięłabym się od informacji z kraju i ze świata i skupiła się na zdjęciach małych puchatych zwierzątek. Małe puchate zwierzątka działają na mnie kojąco*. Dbam o to, by Facebook dostarczał mi ich w odpowiednich ilościach. To naprawdę pomaga. Wiecie: kolega ma ciężko w życiu, prawicowy troll skomciał mój wpis za pomocą obrazka z Hitlerem, Krystyna Pawłowicz powiedziała coś głupiego, urocze kotki, szklany sufit i nierówne płace, Donald Trump powiedział coś jeszcze głupszego jak Krystyna Pawłowicz, jacyś prawicowcy niewybrednie komentują urodę koleżanki, mały tapirek, minister poskąpił na szczepionki, durna reklama serwisu, który w całości traktuje o tym, jak złapać chłopa, reforma oświaty, nietoperek. Pytanie brzmi: czy ja naprawdę chcę nie wiedzieć? Wystarczy mi, że chciałam nie wiedzieć na fizyce w szkole. I co? I teraz nie umiem fizyki.

Mogłabym napisać jeszcze o wielu rzeczach. O wszystkim mogłabym napisać, gdybym miała siłę ustrukturyzować wywód. Gdyby mi się po głowie nie tłukła myśl, że to wszystko już było, że wzięli się za to ludzie mądrzejsi i bardziej elokwentni i omówili dogłębnie i wielokrotnie. I może kiedyś napiszę. Bo cóż z tego, że było, skoro mamy postmodernizm**?

* Zwłaszcza jeśli nie muszę sprzątać im kuwety, acz i to wydaje się umiarkowaną ceną za obcowanie z małym puchatym zwierzątkiem. Niestety Mateusz nie chce zwierzątek.

** A poza tym żyjemy w Wieku Nietoperza.

2 uwagi do wpisu “Konektory logiczne, spinacze do bielizny

Skomentuj

