Śnieg

We Warszawie śnieg spadł już parę dni temu, o czym dowiedziałam się z Facebooka. Jak zawsze. pomyślałam wtedy, że nie powinno mnie to obchodzić, bo Warszawa jest daleko, w krainie płaskiej, jakby kto przejechał walcem (równiny zawsze wydawały mi się podejrzane). Ale wiadomo nie od dziś, że wszystko, co we Warszawie, wcześniej czy później przywleczone zostanie do Krakowa. Śnieg też.

fat-tailed-lemur-sleep-crop-600x900
Lemur karłowaty gruboogonowy może sobie chociaz zahibernować. Ja niestety nie.

Spadł dziś po południu. Nie ucieszyło mnie to, bo tak naprawdę nie wierzę, że raz rozpoczęta zima kiedyś się skończy. Wiem, że się skończy, a w każdym razie, że kończyły się wszystkie zimy przed nią, ale nie wierzę w to. Każdą zimę podejrzewam o bycie wieczną zimą, początkiem epoki lodowcowej, początkiem końca.

Znajduję jednak dobre strony. Czy też jedną dobrą stronę. otóż znów upatrzyłam sobie buty i znów mi je wykupili. A teraz, dzięki śniegowi, nie będę miała powodu, żeby ich szukać, przepłacać, cudować. Sami rozumiecie — niskie, nieocieplane. A że piękne i nieprzyzwoicie wręcz drogie, to przecież nie wyjdę na ten śnieg, na tę sól na chodnikach, na to zło. Znów kupię na Tandecie czarne oficerki, praktyczne obuwie praktycznej kobiety miejskiej.

Pewnego razu, a było to w dawnych czasach, gdy pracowałam jeszcze w pracy, a nie przy stole w dużym pokoju, usiadłam w tramwaju i przyjrzałam się otaczającym mnie praktycznym kobietom miejskim. Wszystkie wyglądałyśmy tak samo. Czarne oficerki, dżinsy, ciemny płaszcz puchowy, czapka, duża torebka. Nie załamałam rąk, nie pomyślałam, że te Polki takie szare i smutne, gdy tymczasem w wielkim świecie wszyscy wyglądają jak Kasia Tusk, tylko lepiej. Bo to jest wszystko kwestia podejścia. Można było wypromować Paryżanki, co to wiecznie bluzka w paski, dżinsy, klasyczne płaszcze, czemu nie Krakuski? Ciemne kolory ładnie stapiają się z powieczem ze smogiem, dżinsy rurki podkreślają figurę, a jednocześnie łatwo dają się upchnąć w cholewki butów, co zapewnia komfort i suche nogawki po przywdzianiu obuwia zamiennego, oficerkom niestraszny żaden chodnik, a ponadto pasują zarówno do spodni, jak i do spódnicy. Płaszcz zapobiega odmarznięciu tyłka na przystanku, zaś jego wytrzymały i łatwy w czyszczeniu materiał idealnie sprawdza się podczas podróży komunikacją miejską. Wisienką na torcie jest czapka, która pozwala na wyrażenie indywidualnego stylu, Krakuska jest bowiem kobietą praktyczną, lecz niezaniedbującą estetyki i wyrażania siebie. Doskonale łączy wygodę i urodę, jej strój jest zawsze twarzowy, a przy tym praktyczny, i tak dalej. Nasza ekspertka Kobieta Lemur nieodmiennie poleca płaszcze ze stójką, bo nie potrzeba do nich szalika, chyba że — rzecz jasna — ktoś ma wyjątkowo dużo siebie do wyrażenia i nie jest w stanie ograniczyć się do czapki, to wtedy nie.

Totalnie to widzę. Kraków zdobywa serca fashionistek wszystkich krajów! Praktyczne płaszcze damskie hitem sezony jesień/zima! Sprzedawcy obuwia z Tandety dostają zamówienia z całego świata! A nie, że mnie straszy z newslettera pewnej marki stado modelek porozchełstywanych, szyja goła, kostki gołe, w cienkich toto jakichś i krótkich kapotkach, co to masz ochotę powiedzieć niczym moja mama albo ciocia Zosia „Dziecko, a tobie nie jest zimno?”. Jak to sobie wyobrażam, od razu czuję się lepiej od tych Francuzek. Może jeśli będę często o nich myśleć, uda mi się jakoś przeżyć zimę.

3 uwagi do wpisu “Śnieg

  1. Stójka nie wystarczy, przynajmniej mnie. Zamiast oficerek są martensy, a poza tym przeprowadzam w tym roku eksperyment pt. „jak długo da się obnaszać taliowany szynel z cienkiej wełny”, ale czapa przedszkolaka i tak niweczy cały sznyt. Nienawidzę czapek z duszy, serca. Prędzej zrozumiem weganina niż człowieka, który nosi na głowie to wełniane paskudztwo, kiedy nie musi (czyt. późnym latem.)

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

