Sytuacje

Sytuacja pierwsza, w której ojciec nie zapomina o priorytetach.

— A właściwie czemu dzieci jedzą papier na lekcji? — zapytałam, przypominając sobie skrawki zeszytu od muzyki, które konsumowałam w czwartej klasie.
— Nie wiem, ale my z Iwoną kiedyś zjadłyśmy cały „Przekrój” — odparła moja mama.
— A krzyżówka była już rozwiązana? — zainteresował się ojciec, który wie, co jest w życiu ważne.

Sytuacja druga, w której po raz kolejny okazuje się, że nie ma ucieczki od literatury

Pewnego dnia przez okno usłyszałam rozmowę dwóch chłopców.
— Ej, Maks, idziemy po Mikołaja?
— Jak Joachim przyjdzie, to razem po niego pójdziemy!

Pani Blédurt to ja.

Sytuacja trzecia, która świadczy o tym, że szewc bez butów chodzi

Jestem tłumaczką i korektorką z kilkuletnim doświadczeniem. Pracowałam jako specjalistka ds. zapewniania jakości tłumaczeń. W trzyzdaniowym tekście tłumaczonym na użytek własny udało mi się pomylić czerwiec z lipcem i odkryć to po dwóch miesiącach.
(Kiedyś też na własnym blogu napisałam „wchodzić” przez samo h, ale to się nie liczy, ponieważ było to w okresie, gdy na klawiaturze notorycznie zacinało mi się C. Potem jakoś mu przeszło.)

Sytuacja czwarta, w której zasadniczą rolę odgrywają billboardy

Jedziemy do Nowego Targu. Na poboczu co chwilę reklama zabiegów w jakiejś klinice.
— O, teraz reklamują przepuklinę.
— Wielkie mi co, ojciec sobie zoperował u siebie w pracy.
— Ale sam?
— No nie, z kolegami.

Tak było.

Sytuacja piąta, która pokazuje, że nie należy ignorować czynników zewnętrznych

Już myślałam, że coś mi dolega i miałam zapytać rodziców, jaka choroba objawia się tym, że podczas korzystania z ubikacji pacjentowi ciemnieje przed oczami, gdy okazało się, że w łazience zepsuła się żarówka.

Skomentuj

